BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Monday 2 November 2009

Tulip Festival



Bismillahirahmanirahim,




Hari ini saya nak cerita pasal saya pergi 'Tulip Festival' dengan mak dan ayah saya. Saya pergi dekat tempat beli ticket dengan ayah saya untuk beli ticket mak saya duduk, kanak-kanak percuma jadi kena bayar untuk dua orang sahaja. Dekat sana saya jumpa orang yang kerja dekat sana pakai baju pelik. Yang lelaki pakai macam chef, yang perempuan pakai topi tinggi. Saya rasa hairan napa orang itu pakai macam itu, jadi saya tanya ayah saya kenapa?Ayah saya jawab"Itu baju orang Belanda, dekat sana ada banyak tulip, jadi mereka pakai macam itu." Lepas saya beli ticket saya pergi dekat mak saya. Kami semua masuk dalam tempat tulip itu. Lepas habis tengok tulip kami semua beli bunga dan tengok binatang yang bernama alpaca, bulu dia lembut. Lepas tengok alpaca kami semua balik sebab nak kena solat.




0 comments: